Influencerlar İçin Pasif Gelir Modelleri

Influencerlar İçin Pasif Gelir Modelleri

Influencer dediğimizde aklımıza ilk “PARA KAZANMA” hikayeleri geliyor. Birçok influencerın çok yüksek aylık kazançlar elde ettiğini hepimiz artık biliyoruz. Bunların arasında nano influencer ve micro influencerlar da var tabi. Bu kazançlar öyle havadan falan gelmiyor. Gerçekten bir emek var ortada bunu da inkar etmeyelim. Tabi gerçek bir içerik üreticisi ise…

Nano influencer, micro influencer, makro influencer ve mega influencer olarak takipçi sayılarına göre influencerlarda kategorize edilmektedir. Eğer nano influencersanız micro influencera göre micro makroya makro da megaya göre daha az kazanç sağlamaktadır. 

Gerekli ön bilgiyi verdiğimize göre şimdi pasif gelir elde etmek için neler yapmamız gerekiyor?

1- Affiliate Marketing Modeli – Nam-ı Diğer Link Paylaşma

Affiliate marketing modelinde kullanıcı Trendyol, Hepsiburada vb. marketplacelerden koleksiyonlara bağlı linkler oluşturuyor. Bu linklerden gerçekleşen her satıştan komisyon almak gibi bir senaryo çalışıyor. Kendini kanıtlamış makro influencerlar ve mega influencerlar için bazen çok içerik üretme ihtiyacı olmayabiliyor ama nano influencer ve micro influencerlar için bu oldukça önemlidir.

  • Kendinize bir konsept belirleyin. Hangi ürün veya hizmeti anlatmak tanıtmak size daha uygun, hedef kitlenize daha uygun bunu araştırın.
  • İyi bir içerik üreticisi olmanız gerekiyor. Konseptlere göre değişebilir tabi ama eğer ürün tanıtımı yapıyorsanız ürünün en güzel yanlarını sunmanız gerekir. Kutusu çok güzelse kutu açılışı içeriği, ürün kullanımından sonra bir etki yaratıyorsa fark yaratan o etkiyi, ürün görsel olarak daha iyi ise ürünü ön plana çıkarmanız gerekiyor.
  • Samimi olun! Biliyorsunuz ürün tanıtımı yaparken en en en önemli konulardan birisi influencerların ürün tanıtımlarını yaparken samimi olması. Çünkü nano influencer ve micro influencerlar da en başında bu alışverişi en yakın arkadaşları, dostları veya ailesi yapıyor. 

2- Sosyal Medya Uygulamaları

TikTok, Bigo, Twitch vb. gibi uygulamalardan gelir elde edebilirsiniz. Belirli bir takipçi kitleniz size hediyeler atarak gelir elde edebilirsiniz. Tabi son dönemlerde bu tip uygulamalar konsept farklı alanlara yönelim sağlayabildiği için farklı emeklerde harcamakta gerekebilir. Twitch’de ağırlık oyun oynama, komik videolar izleme ve saatlerce vakit geçirme üzerine kurulu bir platform. Aslında konsept olarak neyi istediğinizi bilmeniz iyi olabilir. 

3- Tabi ki SUPEERLIKE

Supeerlike, markalarla içerik üreticilerini bir araya getiren bir platformdur. İçerik üreticileri ürettikleri içerik başına ödül kazanırken, markalar nano influencerlar ve micro influencerlar üzerinden content sağlamaktadır. 

Supeerlike’ta üç gelir modeli yer almaktadır.

  • Influencer Marketing – Event

    Aslında hepimizin bildiği “Influencer Marketing” modelidir. Ama bir tık farkı var elbet. Markalar ürünlerini tanıtmak, marka bilinirliğini arttırmak için influencerlar aracılıyla yaptıkları pazarlama methodudur. Event modeli ise bir influencer topluluğundan ürüne veya markaya ilgi duyan influencerlar aracılığıyla yapılmasıdır. 10-15 influencer istediği markanın istediği ürünü seçip ardından kargonun ulaşmasını bekliyor. Kargo ulaştığında ilham veren içeriklere göre veya marka briefine göre içerikler üretiliyor. Markaya bu içerikler sunulup herhangi bir revize olup olmadığı teyidi edilip ardından içerikler sosyal medya kanallarına yükleniliyor. Story’de link paylaşmayı da unutmuyoruz.
  • UGC Playlist

    E-Ticaret platformlarına yeni bir bakış açısı getirecek proje! İnfluencerlar daha önce ürettikleri içerikleri supeerlike.com’a yüklüyorlar. Marka temsilcileri bu içerikleri izleyip beğendiği içerikleri web sayfalarına yüklüyorlar. Yüklediği her içerik için influencer aylık bir gelir elde edebiliyor. Bol içerik bol kazanç!
  • Livestream – Marka Elçisi

    Markaların instagram veya tiktok hesaplarından içerik üreticiler tarafından açılan planlı yayınlardır. Hali hazırda bir çok takipçisi olan markaların müşterilerine duyuruları, ürün lansmanlarını, ürünleri hakkında bilgileri içeren ve kendi kampanya dönemlerini oluşturabilecek planlar organize edilebilen bir modeldir. Supeerlike ile markaların influencerlar aracılıyla markaların kendi hesaplarından planlanan gündem ile yayın yapabileceklerdir. Bu sayede influencerlar da düzenli gelir eldebilip aynı zamanda kendi bilinirliğini de arttırabileceklerdir.

Eğer Superlike’a kaydolmadıysan buradan kaydolabilir, tüm gelir modellerinden faydalanma fırsatı yakalayabilirsin!

Bloga dön